Action

Snart har ett dygn på Stellas och min lilla weekend gått och det har inte varit händelsefattigt direkt. Kom hit runt 23 tiden igår kväll och så gick vi och la oss runt midnatt någongång, han inte sova länge förrns jag och Stella vaknade av en biltuta. Kollade på klockan, den visade 02.15, shit har ju typ inte sovit något alls, hur ska jag nu orka upp imorgonbitti? Det började smälla och jag trodde att någon blev skjuten, vad har jag hamnat i för ghetto? Ska vår "komma-bort-från-dfs"-weekend se ut såhär? Det kom smäll efter smäll och jag hörde hur folk i andra lägenheter i huset började trampa omkring. Jag är ju ganska skraj av mig och här sitter jag och Stella helt utelämnade i ett område vi inte känner till och Anfia och Gert som vi inte heller känner (träffade dom för första gången igår när vi kom hit). Jag hörde hur någon går ut ur porten och så hörs ännu en smäll. Nu vart någon skjuten tänkte jag och målade upp sämsta tänkbara scenario. Sen hörde jag att någon i lägenheten som jag var i gick ut. Jag lyfte upp Stella och vågade mig fram till ett fönster. Då ser jag folk som står och kollar och ett flammande ljus på den vita väggen. Sen kommer Anfia upp och talar om att det är en bil som brinner och att brandkåren står utanför så allt är lugnt. Puuh. Trodde inte att jag skulle komma hem helskinnad, jaaa jag är nojig när det händer saker. Vad händer i Degerfors liksom?

Dagen började ju inte heller så topptrimmat, vakna till en borr i lägenheten brevid var ingen hit! Men men då kom jag ju upp i tid iallafall, tänk positivt. Efter en god frukost kom Anfia, jag och hundarna iväg till ett harem, en djuraffär! Spenderade BARA 400 kr, på saker jag behöver, tror jag. Joo men en reflexväst till Stella har jag letat efter och jag mitt smartskaft glömde ju ta med mig poopoo-bags så det var nyttigt. Sen handlade jag ett halsband till Stella innan vi åkte hit igår och den ringen var ganska grov s Stellas gamla läderkoppelskrok var för liten så det blev ett nytt läderkoppel, ett svart, mjaa det har jag också letat efter. En träningsboll är alltid bra att ha och så hittade jag ett supersött stryp halsband. Varför är det så roligt att handla åt Stella?
När Pia väl hade hittat fram till djuraffären och varit inne och handlat lite hon med så åkte vi iväg till Stenungsunds BK för lite lydnadsträning. För min del så gick det både bra och dåligt. Stella tyckte det var jätte mycket trevligare att kolla vad farsan Warroo hade för sig så hon sa fuck you till mig och tog sig en runda men kom snällt tillbaka när hon var klar. Sen tränade vi, MED KOPPEL, lite position och mjaa hon börjar förstå även fast hon hoppar och skyndar sig igenom hela grejen.

Imorgon ska vi till HÄROMI. Häromi = BILLIG djuraffär. Så jag antar att det blir lite mer spenderande där. Måste försöka komma på något som jag verkligen behöver! Blir även lite upplet för första gången och så lite mer lydnad, ska försöka klura ut en träningsplan med lite strategi i tills imorgon.

Saknar Degerfors lite faktiskt, svårt att vara ifrån Empa och Skipper i så många dagar! Men Stella och jag trivs super bra här också!

Kommentarer
Postat av: EmpA

Bortskämda rosa pudel xD

tur att de händer litte så de e värt å lämna mig å kakapopo thihi

2009-01-30 @ 19:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0