Frustrerad

Slutade skolan, trött som as, hem och hämtade hundar och hundgodis och sen iväg till klubben. Blev inte så långvarigt idag eftersom jag slutade skolan så sent och det blir mörkt så snabbt dessutom var jag så lätt irriterad.

Iallafall så lade jag mest tyngd på appoteringen, har ju fått tips om att det kan bli problem om man inte börjar tidigt med den. Jag sätter mig på marken med godiset i ena handen och apporten i andra, Stella sitter framför mig och får godis varje gång hon tar tag i apporten. Började ju med att belöna henne så fort hon ens nosade lite på den men nu har vi kommit så långt att hon måste greppa den för att få belöning. Det gick toppen bra och jag är nöjd, det märks så väl att hon börjar förstå.

Efter det blev det lite fotgående, det känns som att jag gräver i en stor tvätthög som aldrig tar slut, här har vi mycket att jobba på. Hon har fattat att hon ska sitta när jag står stilla och när jag tar ett steg så ska hon följa med, ögonkontakten sitter skit fint när jag står stilla och hon sitter brevid, det är dock lite värre med den när vi går framåt men jag har inte räknat med att det ska funka än, vi har ju som sagt endel att jobba med. Problemet i detta moment är positionen, hur ska jag få henne att förstå att hon ska sitta vid min sida och inte sitta snett framför mig? Jag kände att jag blev frustrerad men försökte gömma det, klarade tydligen inte av det så bra eftersom Stella blev tryckt på en gång, hon kunde inte ens "sitt" för i hennes huvud lät det som ligg, så då åkte vi hem.

Just nu är jag hundvakt åt Zaarek, får så dåligt samvete av att se honom sitta i buren ensam, så jag tänkte "what the fuck" och tog med honom upp på mitt rum. Har jag två hundar så gör det väl inget med en tredje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0