Lyx

Inatt har jag sovit heela natten och imorse fick jag även en liten sovmorgon, bättre början på det här dygnet helt enkelt. När vi väl kom iväg så insåg vi att vi inte skulle hinna med Häromi, lite tråkigt men då sparade jag ju dom pengarna, då har jag råd att ha lite kul i februari istället. Vår destination var nu Lerum, det knappades in på GPS:en och vi var påväg. Jaa till Lerum hittade vi, men någon brukshundsklubb fanns inte så långt ögat nådde. Vi fick inse att vi blivit lurade av en liten teknisk pryl, pinsamt! Vi fick ringa Pia som väg ledde oss, till saken hör ju att Pia körde fel igår och Anfia pikade henne lite för det, men idag var det vr tur att köra vilse. Anfias första ord till Pia när vi kom fram: Det här tycker inte jag att vi pratar högt om.

När vi kom ner på planen fortsatte jag med positions övningarna och en liten del av poletten(stavning?) hade trillat ner. Men hon var totalt out of control. Det ryckte i henne och hon kunde absolut inte fokusera på varken boll eller godis. Vi pausade med en liten lekstund och efter det gick det bättre, jag är väldigt nöjd med dagens träning. Pia tog massor med kort som jag hoppas få se snart. Testade dessutom en ny övning idag eftersom jag vill börja med lite upplet, det blev en enklare apporterings övning. Jag höll i Stella medans jag kastade iväg bollen. Hon hittade inte bollen först så därför slog hon på näsan, imponerande, och sen kom hon tillbaka med bollen. Testade även hopp över hinder vilken gick bra. Men den bästa saken av allt måste varit när jag band upp henne och sa åt henne att lägga sig ner och jag gick ca 20m ifrån henne, hon låg kvar trots att någon hade infunnit en skjutbana inärheten. Stella är definitivt inte skottberörd, jag har ju varit lite orolig för det eftersom Skipper är lite berörd.

När vi hade varit ute i kylan i timtal, kändes det som iallafall det kanske var en och en halv timme max, så var det dags att åka hem igen. Väl hemma så hoppar jag i ett vaarmt underbart bad, jag ÄLSKAR att bada men jag känner ingen därhemma som har badkar, så jag fick passa på när det finns ett här. Att bada i badkar är vardagslyx för mig!
 
Imorgon kl 09.30 ska jag möta Martina på Stenugsunds torg och hon ska köpa mn fiskskål, det ska bli så skönt att äntligen bli av med den, ett plus är ju klirret som blir i kassan. Sen kommer väl Pia runt 11 så då bär det av hemmåt. Konstigt nog, för att vara mig, så har jag inte haft sån hemlängtan, brukar alltid vara helt sjuuk och bara vilja hem. Jag antar att det är datorn som gör att jag inte haft nån längtan, jag har ju kontakt med alla söta små vänner ändå. Det enda problemet är att Skipper inte har skaffat sig någon Msn än. Får fixa det åt honom när jag kommer hem. Saknar min Kakapopo much!!!

Känns som att det blir pipa imorgon Empa ?!?!?

Kommentarer
Postat av: oO

Kakapupu =]

2009-02-01 @ 22:04:29
Postat av: EmpA

ÅÅH kakapopo måste adda mig på MSN DÅE! å Pipan = Ya Knaw it thihi

2009-02-02 @ 17:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0