Målet som ska nås inom 5 månader

Detta är vad Stella ska kunna inom 5 månader eftersom då ska vi tävla !

Lydnadsklass 1

1.  Platsliggande 2 minuter

Jag lägger ner hunden, lämnar henne och går ca 50m ifrån henne tror jag,
2.  Tandvisning

Precis som det låter, tävlingsledaren går fram och kollar så att hunden går att hantera.
3.  Linförighet

Gå fot i koppel, man ska gå som tävlingsledaren säger, massa svängar och stopp o.s.v.
4.  Läggande

Man går fot, säger "ligg" och hunden ska lägga sig så snabbt den kan medans jag fortsätter gå.
5.  Inkallande

Jag sätter hunden, hunden stannar kvar, jag går iväg ett antal meter, som jag inte har i huvudet, och sedan kallar jag in.
6.  Ställande

Samma som Läggande bara det att hunden ska ställa sig istället för att lägga sig.
7.  Apportering

Jag har en apportbock i handen som jag ska sträcka fram till hunden som hon sen ska ta och hålla i några sekunder.
8.  Hopp över hinder

Precis som det låter, jag går till andra sidan hindret och kallar in hunden som då ska hoppa över hindret på vägen.
9.  Helhetsintryck
Dommarens intryck av hundens och mitt arbete på planen.


Kommentarer
Postat av: Bea

Hej , Fin blogg du har.

Haft en bra dag?

2008-11-04 @ 01:16:42
URL: http://beatricebrorsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0