Storfors

Storfors idag var väldigt trevligt, lekte mest med Stella eftersom det blev så mycket för henne, det räckte med miljöträning idag. Men vi fick iallafall till en Platsliggning, jag är imponerad måste jag säga, det gick kor i hagen brevid, det stod massa hundar och skällde i hundgårdarna på andra sidan och Stella låg kvar på mitt kommando. Hon är inte skygg men hon är i en spökperiod där tillochmed jag är farlig ibland så jag tycker det var bra gjort av henne. Efter det så höll jag mest på med lekövningar för att få upp lite mera föremålsintresse hos henne, det gick också bra tycker jag. Två av fem gånger hämtade hon bollen och kom tillbaka med den till mig, med precis samma störningar som på Platsliggningen. När vi blev nöjda med det så var det dags för lite hantering, jag är chockad! Antingen är Stella helt galen och hoppar som en apa eller så skäller hon ut människan som kommer för nära, men inte idag, idag satt hon bara brevid mig och lät Louise klappa henne utan problem, det känns så bra!

Sen blev det matdags, då hade jag med henne in i huset. Där finns fåglar, hundar, katter och massa människor. Där fortsatte självklart miljöträningen på hög nivå men det känns bra, hon klarar det fin fint!

Efter lunch blev det sökträning, det var enormt kul. Tränade med Skipper eftersom jag tror inte Stella är mogen för det ännu. Skipper fixade fyra sökslag varav ett tävlingsmässigt. Kommer förmodligen ha träningsvärk i morgon, som jag sprang i skogen efter Skipper. När jag inte sprang efter Skipper så var jag figurant till dom andra tre hundarna, Zaarek, Garion och Fanta. Det är så kul att jobba med hundar!

När vi väl kommit hem så stog Micke på uppfarten och väntade. Så då bar det av till Lena och hennes nio veckor gamla rottisvalpar, så sött så! Men jag ska inte ha någon, jag har redan så jag tiger :P

Imorgon ska Stella bli lillfisen, då bär det av till Garphyttan, till Pia, Flo, Tilda, Snibb och kanske Helen o co, vem vet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0