Helgen

Började dagen med en morgonpromenad med Stella, det innebar massor med nödvändig miljöträning. Bilar som åkte förbi i relativt snabb fart och ekande tunnlar. Bilarna släppte hon ganska snabbt bara hon lagt sig ner och förstått att det inte var något att bry sig om. Den ekande tunneln däremot var lite konstigare men jag vände och gick tillbaka till tunneln och la henne ner där och stampade lite och berömde att hon låg kvar, efter några varv i tunneln så fick jag den kända "jag-kan-det-här-nu" - blicken som hon ger mig när hon tycker att jag beter mig konstigt. Haha.

Det har varit en bra helg, massor med hundträning med framgång. Det blev inte Storfors denna lördag eftersom jag helt enkelt inte kände för det. Istället blev det Havregruvan och sen ÖBK. Mycket trevligt! Provade Slalom för första gången med Stella och det gick toppen, tror att hon är född till Agility. Annars har jag fortsatt med koncentrations övningarna och lite inkallningsövningar. Pia är Stellas favorit människa i hela världen så vi tränade lite gå fint i koppel runt Pia för att få henne att sluta slänga sig ut i full koppellängd och stuttsa som en galning.
Idag bar det av till lidetorp en stund, där tränade vi inkallning, platsliggning och koncentrationsövningar. Det har varit en lika bra toppen dag som igår. En lyckad helg med en minskning av konflikter mellan mig och prinsessan.

I fredags kollade jag, Mylly, Empa och Satta på "Tomten är far till alla barnen" så nu har jag skaffat hem massvis med julfilmer, det är så mysigt! Jag älskar verkligen julen! Finns det några bra förslag på julfilmer ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0