DU ÄR INTE MIN BESTÄMMARE

Idag märkte jag TYDLIGT för första gången att Stella gav mig handens längsta finger. Det kändes lite tråkigt måste jag säga men jag kan inte klandra henne, hundarna har ju inte fått den tid dom behöver den senaste juletiden. Det känns inte som att vi har tränat nått på hela det senaste året. Men nu börjar ett nytt år och nu måste jag, för både mina nervers och mitt gråa hårs skull och för hundarnas skull, lägga på ett kol och träna klokt igen. Och för att rätta till lite i den andra meningen så kan jag säga att det kändes SKIT att få handens längsta finger. Min lilla prinsessa börjar bli stor och testar ALLA gränser, det är väl bara att följa med och visa tydligt vart dom gränserna går.

Nej nu ska jag faktiskt skapa två nyårslöften för år 2009. Härmed lovar jag mig själv att hundarna ska vara prio 1, jag ska faktiskt komma någon vart med Stella! Jag har längtat länge efter att få tävla av alla dess slag igen. Det andra nyårslöftet blir att åka på minst en festival sommaren - 09! Skulle vilja skapa ett tredje löfte men p.g.a krisen i Sverige så blir det svårt att lova sig själv att skaffa jobb och längehet under 09, men jag tänker aldrig ge upp!

Ikväll blir det att glo på Beck och äta candy, go avslutning på året. Nästan avslutning iaf. På nyårsafton är det brudarna som gäller, ser fram emot det som bara 17. Känns lite dumt att jag inte är med Stella på hennes första nyårsafton men samtidigt tror jag att det är bra för jag är så nojig att hon ska bli rädd för smällarna och därmed bli skotträdd och det leder till en 5:a på skotten på hennes MH och det leder i sin tur till att jag inte kan kora henne. Usch vilket scenario jag målade upp nu! Men iaf, därför tror jag att det är bra om jag inte är med henne för då behöver hon inte känna att jag är orolig helt i onödan, gud så dum man kan vara.  

Långt inlägg, jobbigt att läsa, fel inställning!

Hej hopp, hoppas på en trevlig början av 2009! (Baksmälla för min del)

3 dagar kvar till 20 !!!

Gud vad jag skriver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0