Nya tag!

Jaha, då var proceduren igång igen. Packa, säga upp kontrakt, skriva nytt kontrakt, hämta nycklar, lämna nycklar, packa upp, göra iordning. Känns helt underbart! Spännande att flytta igen. Det är ju inte som att jag har letat efter en ny lägenhet för jag trivs verkligen i den jag har nu men helt plötsligt kom det ett bättre erbjudande bara. Men dom vanligt vill jag ju att allt ska ske direkt och att allt ska gå fort. Fick veta i onsdags att lägenheten var ledig, i torsdags fick jag numret till hyresvärden och ringde honom senare på dagen och igår var jag och kollade på lägenheten och med hjälp av vänner och bekanta så finns ett muntligt avtal på att lägenheten är min. Så på måndag skriver jag kontrakt på min nya underbart härliga lägenhet!

Dock har jag ju självklart tre månaders uppsägningstid på den här lägenheten, nästan fyra eftersom det är början av februari och trångsynt nog räknar dom kalendermånader, så hittar jag ingen vänlig själ som vill ha min lägenhet så flyttar jag inte förrns första Juni. Men jag har hört att Elin är sugen på att sälja lilla bilen och flytta hemmifrån, finns ju inget bättre ställe att bo på om man jobbar på kronis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0