Bilar och resor

Kom precis hem från klubben, trodde jag skulle kunna blogga därifrån men det var alldeless för dålig teckning där så jag skrev ett inlägg i word för att bara kunna klistra in det här sen.

Idag blev det samma som igår, jag började helt enkelt där jag slutade igår, med apporteringen. Den funkar bra förutom när jag ställer lite mera krav, jag vill att hon ska hålla i apporten i någon sekund, men då tappar hon intresset litegrann för att hon inte får någon godis, hon har inte riktigt förstått. Men jag känner inte att det är något problem ännu, det är bara jag som sätter krav lite för tidigt, eftersom hon började greppa apporten igår så får jag hålla på med det några gånger lite kort så att det fastnar. Vi blev precis inhunsade i en mindre lokal på DBK så jag tror tyvärr inte att det blir så mycket mer träning idag. Onsdag kvällar är helt enkelt ingen bra tid att träna på, hela klubben är full med folk.


När jag tänker efter så tränar jag fatiskt hela tiden nu, det moment i Stellas liv som faktiskt är jätte viktigt för henne, att bara inte göra någonting medan andra hundar tränar. DET ÄR SVÅRT. Men det tar sig.


Idag fick jag mina efterlängtade vinterskor, dom var jätte stora! Det känns som att jag har Kalle Anka fötter, det är ju fint! Men med ett par sockor så ska det nog fungera.


Var inne på Volvo på vägen hem från karlskoga, jag blev jääätte sugen på en Renault Kangoo typ årets årsmodell, provsatt den, det skulle jag inte ha gjort! Den är perfekt, precis en sån bil som skulle passa mig. Pris 140 000kr, som hittat ju! Precis vad en student plånbok klarar av, så nu är det bara att vinna en miljon eller två. Perfekt skrivplats på sidan av bilen, där ska det stå Tullarbackens Stella Artois med stora bruna bokstäver. Tur att inte Pippi kan läsa så han inte blir avis. Haha  


Imorgon blir det Stockholm!!! Shopping, museum, cosmonova, åka buss, vara hundledig. Kan det blir bättre? Nej precis.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0